Podobně jako „střecha dělá dům“, ISKAM zastřešuje obě stěžejní oblasti podnikání kolejí a menz – stravování i ubytování.
Jaké výhody i nevýhody z tohoto řešení plynou? Ukážeme si to z pohledu jednotlivých zainteresovaných osob.
Vedení kolejí a menz
- organizační - jeden systém, jeden dodavatel
- ekonomické – komplexní systém bývá většinou levnější na pořízení i provoz nežli dva separátní
- manažerské – systém je schopen vytvářet agregované sestavy, které by v izolovaných systémech poskytovat nešly. Např. „Kolik ubytovaných klientů chodí na obědy?“
- riziko jednoho dodavatele
Provozní oddělení
- jednotné sestavy a výstupy do účetnictví, analytika apod.
- jedno napojení na ekonomický systém, bankovní systémy (výpisy z účtů apod.)
- minimalizace počtu dlužníků – tím, že student se má možnost dozvědět o dluhu z více míst (menza, koleje, web apod.) a má potenciálně větší možnosti dluh hotovostně rychle uhradit (pokladna v menze, na kolejích i jinde), klesá množství dlužníků.
- ubytovací oddělení „vidí“ na kontě i pohyby v jídelně (byť jsou odlišené), což zpočátku může znesnadňovat orientaci
Správa sítě a informačních systémů
- menší náklady na údržbu a provoz
- jeden centrální server
- jedno napojení na zdroje dat o klientech (studentech, správcích sítí apod.)
- snadná údržba klientů (všichni mají stejného klienta, liší se pouze nastavení oprávnění na serveru)
- jedno místo k řešení požadavků na servis, zadávání reklamačních řízení apod.
Klient – student
- jednotné konto, ze kterého se hradí pohledávky jak za ubytování, tak za stravování
- veškeré pohyby na kontě klienta jsou jasné a společné pro obě části
- možnost úhrady stravování i ubytování najednou
- možnost úhrady hotově na pokladnách v menzách i kolejích
- rychlé zjištění, že dluží – v menze se mu zobrazí aktuální stav konta
- pokud klient dluží např. za ubytování, nemusí se v menze najíst (záleží na poskytovateli)