Podobně jako „střecha dělá dům“, ISKAM zastřešuje obě stěžejní oblasti podnikání kolejí a menz – stravování i ubytování.

Jaké výhody i nevýhody z tohoto řešení plynou? Ukážeme si to z pohledu jednotlivých zainteresovaných osob.

Vedení kolejí a menz

  • organizační - jeden systém, jeden dodavatel
  • ekonomické – komplexní systém bývá většinou levnější na pořízení i provoz nežli dva separátní
  • manažerské – systém je schopen vytvářet agregované sestavy, které by v izolovaných systémech poskytovat nešly. Např. „Kolik ubytovaných klientů chodí na obědy?“
  • riziko jednoho dodavatele

Provozní oddělení

  • jednotné sestavy a výstupy do účetnictví, analytika apod.
  • jedno napojení na ekonomický systém, bankovní systémy (výpisy z účtů apod.)
  • minimalizace počtu dlužníků – tím, že student se má možnost dozvědět o dluhu z více míst (menza, koleje, web apod.) a má potenciálně větší možnosti dluh hotovostně rychle uhradit (pokladna v menze, na kolejích i jinde), klesá množství dlužníků.
  • ubytovací oddělení „vidí“ na kontě i pohyby v jídelně (byť jsou odlišené), což zpočátku může znesnadňovat orientaci

Správa sítě a informačních systémů

  • menší náklady na údržbu a provoz
  • jeden centrální server
  • jedno napojení na zdroje dat o klientech (studentech, správcích sítí apod.)
  • snadná údržba klientů (všichni mají stejného klienta, liší se pouze nastavení oprávnění na serveru)
  • jedno místo k řešení požadavků na servis, zadávání reklamačních řízení apod.

Klient – student

  • jednotné konto, ze kterého se hradí pohledávky jak za ubytování, tak za stravování
  • veškeré pohyby na kontě klienta jsou jasné a společné pro obě části
  • možnost úhrady stravování i ubytování najednou
  • možnost úhrady hotově na pokladnách v menzách i kolejích
  • rychlé zjištění, že dluží – v menze se mu zobrazí aktuální stav konta
  • pokud klient dluží např. za ubytování, nemusí se v menze najíst (záleží na poskytovateli)