ApS Brno s.r.o.   Informační systémy Školicí středisko Projekční technika Další divize
 
|
 
Home > Licenční podmínky

Výtah z licenčního ujednání

Cena, kterou platíte za Red Hat Enterprise Linux, není za samotný software ani právo ho užívat, ale za technickou podporu a údržbu systému, tzv. Red Hat Network Subscription – předplatné služeb "support & maintenance" na rok, případně delší období. Software je open-source a zdrojové kódy jsou zdarma ke stažení ze serverů výrobce. Pokud se po uplynutí podpory rozhodnete neprodloužit předplatné na další období, nemusíte, přesto můžete software svobodně používat dál. Bohužel se tím ale z vašeho Red Hat Enterprise Linuxu stane obyčejná "free" distribuce, která není podporována výrobci softwaru, jako Oracle, takže poté můžete mít problémy s čerpáním podpory od těchto firem.

Firma Red Hat však dává podmínku, že na svých počítačích budete mít nainstalován pouze takový počet systémů Red Hat Enterprise Linux, pro kolik máte předplacenu jejich údržbu v Red Hat Network. V případě zjištění porušení této podmínky s vámi Red Hat, Inc. přeruší spolupráci bez nároku na náhradu nevyčerpané podpory.

Jaké výhody má Red Hat Enterprise Linux oproti bezplatným linuxovým distribucím?

Pokud si předplatíte přístup do Red Hat Network, budete zde pravidelně nacházet nejaktuálnější opravy chyb, aktualizace na nové verze, a další softwarové balíčky. Ty můžete buď manuálně stahovat a instalovat, nebo můžete váš systém jednoduše nakonfigurovat tak, aby vše dělal automaticky.

A co je pro mnoho zákazníků nejdůležitější, s Red Hat Enterprise Linuxem získáte mnoho certifikátů o kombatibilitě s nejrůznějším softwarem a hardwarem. V praxi to znamená to, že zatímco u běžných linuxové distribuce nikdy nevíte, jestli bude dobře fungovat na vašem novém hardwaru nebo spolupracovat s vaším softwarem, pak u Red Hat Enterprise Linuxu stačí zkontrolovat, jestli je pro daný hardware vydán certifikát o kompatibilitě, a pokud ano, máte jistotu, nebudete muset řešit "porodní bolesti", protože bezchybná spolupráce obou produktů byla pečlivě otestována oběma výrobci.

U edicí Standard a Premium navíc získáváte předplatné další služby, která může být někdy neocenitelná. V případě, že si nevíte rady s řešením nějakého problému se systémem, můžete požádat o cílenou pomoc. Elektronickou cestou nebo telefonicky svůj problém popíšete operátorovi z Red Hat a on vás do určité garantované doby kontaktuje s návodem, jak problém řešit. (Podrobněji na stránce Edice)